|  | 

Stare gry pc

Codename: Eagle

Puk, puk ! Kto tam ? Historia, matołku! Wszyscy znacie już chyba historie Europy. Nie jest wam obcy fakt, że nasi sąsiedzi ze wschodu nękali nas jak mogli, a tu się twierdziło, że to tak jest dobrze. Nie będę wymieniał nazwisk natchnionych dyktatorów. Lecz to jest ta historia powszechnie znana, lecz nie wszyscy z was wiedzą, że niejakiemu Carowi Aleksandrowi zachciało się podboju całego świata i uczynienie jednej wielkiej federacji rosyjskiej. Pewnie nie znacie takiego mało chlubnego faktu z historii, ale znał go jeden gość z Take 2, z opowieści od swojego dziadka. Fabuła samej gry nie należy może do najoryginalniejszych, ale umiejscowienie jej w okresie pomijanym przez wszystkich twórców jest jej wielkim plusem. Akcja „Codename: Eagle” rozgrywa się w czasie pierwszej Wojny Światowej. Jak już wspominałem większość twórców omijała ten okres z wielkim niesmakiem. Na szczęście chłopaki z Take 2 zrobili na przekór wszystkim i umiejscawiając grę w tym okresie uczynili z niej produkt bardzo oryginalny i grywalny. Pochwała należy się też dla autorów za znakomite oddanie realiów tamtego czasu. O ile można by rzec, że z postaciami i budynkami nie mieli by problemów, to z pojazdami i innymi wehikułami mogli by się trochę pomęczyć. Ale stanęli na wysokości zadania i wszystkie czołgi, samoloty, pojazdy mechaniczne oraz sterowce wyglądają nie dość, że realistycznie to wręcz fenomenalnie. To samo można powiedzieć również o wyposażeniu wnętrz czy innych przedmiotach jakimi na przykład jest uzbrojenie ( granaty, karabiny, pistolety itd.) oraz inne przedmioty codziennego użytku ( kanister, szczypce do ciecia drutu). Wydawać by się mogło, że to kosmetyczne duperele, ale wielu z was ( ja również ) zwraca na to uwagę. Dzięki temu wszystkiemu grając w tę grę ma się poczucie jakby się samemu uczestniczyło w wydarzeniach z tamtego okresu. Nie wspomniałem tu o wspaniałym klimacie jaki cały czas wam będzie towarzyszył. Uczucie zagrożenia nie odstępuje was na krok. W dodatku autorzy gry stworzyli takie efekty dźwiękowe, które dodatkowo potęgują nastrój grozy. Wczujcie ssie w sytuację następującą: dopiero co wydostaliście się po zrzucie z linek spadochronu, jest ciemna noc z ledwo przebijającym się księżycem. Stoicie w ciemnym lesie, w oddali słychać wycie wilka ( niektórzy już by zeszli na serce !) i nagle nocny puszczyk podrywa się z drzewa do lotu. Ludzie to ja myślałem w jednym takim momencie, że z krzykiem zwieje od komputera. Najlepsze w tym jest jeszcze to, że między drzewami było widać błyszczące czerwone oczy wilków. Poza tym w budowaniu klimatu dużą rolę odgrywa jeszcze doskonałe wykonanie postaci. Wejście do pierwszej napotkanej , pozwoli wam spotkać przeróżne typy postaci. Jedne będą skulone i przestraszone tym co się dzieje, mogą to być uciekające jednostki wroga, lub zwykli nieświadomi niczego przechodnie. Każda postać ubrana jest w odpowiednio dopasowany strój odpowiadający epoce pierwszego półwiecza. Żołnierze niczym się nie różnią umundurowaniem, od tego co możecie dziś zobaczyć na starych zdjęciach, bądź w muzeach. Jedyne czego można się przyczepić opisując postacie to ich ruchy. Owszem animacja jest bardzo płynna, ale jakaś taka sztuczna. Co do inteligencji komputerowych przeciwników, to jest na średnim poziomi. Autorzy zastosowali taki manewr polegający na chowaniu się po pierwszym strzale. Znaczy to, iż wasi przeciwnicy będą starali się klękać, koziołkować i próbować szukać schronienia w miarę posuwania się do przodu w waszą stronę. Lecz zazwyczaj mnie się udawało zdjąć frajera pierwszym strzałem ( ma się to oko -))) ) Po za tym idealnie wyważono siłę ognia różnych przeciwników i rodzajów broni. Na przykład pies czy wilk nie zabiorą od razu całej energii, podobnie jest też z postrzałem z pistoletu, ale gorzej jeśli nieprzyjaciel strzela z karabinu. A seria z CKM równa jest wąchaniu kwiatów od strony korzeni. Twórcy programu również uznali, że nikt z was nie jest Kusociński ani Szewińska, więc będziecie mogli używać różnych pojazdów. Między innymi będą to stary samolot, motocykl, pojazd opancerzony. Każdy z nich zachowuje się niesamowicie realistycznie, a model samolotu mógł by spokojnie służyć jako model do symulatora z tego okresu. Oprócz tego możecie sobie postrzelać z działka przeciw lotniczego, a skoro już o broni mowa to omówmy wasze narzędzia pracy. Będziecie używać :noża, pistoletu, strzelby, karabinu maszynowego, strzelby snajperskiej, granatów i dynamitu. Bronie są wykonane nieźle( ich wygląd może nie jest fenomenalny, ale …) i to samo dotyczy się wspomnianego już wyważenia siły ognia. Co do misji, mających doprowadzić do zmiany historii to prezentują się one całkiem ciekawie. Dostaniecie praktycznie do wyboru wszystko, od zwykłych cichych pojedynczych, poprzez takie gdzie CKM powinien być podstawowym narzędziem pracy, a skończywszy na walkach powietrznych. Musze tu jednak zaznaczyć, iż misje jakie macie wykonać są wielopoziomowe, tzn. w każdej czeka na was kilka pomniejszych zadań. Na jakość i przebieg wykonywanej misji będzie miała wasza pomysłowość, jak i ukształtowanie terenu. O tym drugim pamiętajcie przede wszystkim, odpowiednie jego ukształtowanie zwiększy waszą szansę przeżycia, a czasami może być jedyna droga do wygranej. Teraz może dwa słowa o detalach. Od strony graficznej gra zalicza się raczej do przeciętnej. Nie zastaniecie tu rewelacyjnych efektów świetlnych, ani niesamowitych wybuchowych efektów. Grafika jest na tyle szczegółowa, na ile to możliwe, a przede wszystkim nie odstrasza. Poza tym chyba panowie tworzący pomyśleli tworząc tę grę, że dopchanie większą ilością szczegółów musiało by się oprzeć o zwiększenie podstawowych wymagań sprzętowych. Dla odmiany od strony oprawy dźwiękowej i muzycznej nie można tej grze niczego zarzucić. Podsumowując ten produkt : ma on co prawda kilka wad, ale tuszowane ssą one niesamowitą grywalnością, poza tym jest to produkt jaki się nigdy nie znudzi ( połączenie przygodówki, strzelanki, symulatora, FPP) i po jakimś czasie będzie miło znów do niego sięgnąć.

Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor Pentium 200MHz, 32 MB Ram, CD Rom x 12, WIN 95/98, Akcelerator 3D
Zalecane: Procesor Pentium II 300 MHz, 64 MB Ram, CD Rom x 24, WIN 95/98, Akcelerator 3D

codename-eagle

ABOUT THE AUTHOR

Podobne wpisy:

  • Bloodborne – polska premiera już jutro!

    Bloodborne – polska premiera już jutro!

    Bloodborne dziś zadebiutowało w Stanach Zjednoczonych. Europejska premiera będzie miała miejsce już jutro, chociaż z tego co widziałem, niektórzy szczęśliwcy dorwali już swoje egzemplarze w polskich sklepach. Nieco wcześniej wspominaliśmy o świetnych ocenach, jakie zgarnęła ta produkcja, a tym razem skupimy się na czymś innym. Pora na…krótki film o grze i małe niespodzianki, przygotowane dla

  • Cut the Rope: Experiments – nakarm stworka. Jeszcze raz

    Cut the Rope: Experiments – nakarm stworka. Jeszcze raz

    Om Nom powraca! Ponownie mamy mnóstwo świetnych poziomów, sporo zagadek oraz jednego zwierzaka, którego musimy nakarmić. Cut the Rope: Experiments to kontynuacja Cut the Rope – gry zręcznościowej, polegającej na dostarczeniu cukierków do naszego podopiecznego w dość dziwny sposób. Tak jak w poprzedniczce – zadanie te nie będzie takie łatwe. Dzięki szalonemu profesorowi, w drugiej