Reklama podświetlana
Reklama – gdzie ją umieścić?
Punkty handlowe oraz usługowe często opatrzone są banerem reklamowym umieszczonym nad wejściem do lokalu. Jest to praktyczne rozwiązanie, ponieważ potencjalny klient dzięki temu może się dowiedzieć, jakiego typu usługi są świadczone w danym miejscu. Jednak o wiele lepsze efekty daje reklama podświetlana – jest ona doskonale widoczna nie tylko za dnia, ale także po zmroku, dzięki czemu dotrze do większej liczby osób (jest to istotne zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, kiedy to stosunkowo wcześnie robi się ciemno). Skuteczne okazuje się także umieszczenie reklamy w odległości 100 – 200 metrów od lokalu ze wskazaniem kierunku, w którym potencjalny klient powinien się poruszać, aby do niego dotrzeć. Wspólną cechą wszystkich trzech wyżej wymienionych typów reklam powinna być czytelność i przejrzystość; osoba, która zapoznaje się z jej treścią powinna z łatwością ją przyswoić i zapamiętać (w tym celu stosuje się niebanalną kombinację kolorów, oryginalne hasła reklamowe czy wyszukaną grafikę).