Rate this post

Trójka, redukcja, trzask, wycieraczki, krew spływa po szybach, a pot po czole. Znowu ostry zakręt, krzyki rozjeżdżanych i chlupot krwi i wnętrzności na kołach, oby do przodu oby zwyciężyć. Nie ma policji, nie ma sędziego, nie ma zasad. Taką oto zabawę przygotowali nam twórcy niegdyś już głośnego „Carmageddonu”.
Jeżeli nie wiecie o czym piszę, trochę wam naświetlę temat. Gra jest czymś w rodzaju wyścigów samochodowych, lecz w normalnych warunkach istnieją reguły. Reguły? Tu nie ma żadnych reguł, z wyjątkiem tego, że musisz ukończyć jakąś misję zanim będziesz mógł przejść do następnej. Wyścigi pomiędzy misjami pozwalają Ci robić co zechcesz i w jaki sposób zechcesz. Cykl „Carmageddonów” jest całkowicie swobodnym wyścigiem. Możesz robić co chcesz i kiedy chcesz. Możesz jeżdzić pod prąd, w poprzek i do góry kołami (też się zdarza). Każdy wyścig w grze ma swoje punkty kontrolne i licznik okrążeń. Gdy zaliczysz wszystkie punkty i ilość okrążeń, wyścig zakończy się, a ty otrzymasz bonus czasowy (ale to za normalne). Od razu powiem Ci graczu, że nie musisz zwracać uwagi na punkty kontrolne, ani na licznik okrążeń i jak dobrze się przyjrzysz reszta zawodników, również czyni podobnie. O wiele więcej zabawy spotka Cię podczas zderzania się z innymi samochodami i w przejerzdzaniu przechodniów. W „Carmageddonie” nie liczy się kto pierwszy wjeżdza na metę, tu bonusuje się za liczbę rozbitych aut i rozjechanych ludzi. Jeżeli jesteś jeszcze w stanie wykonać to w sposób fantazyjny lub niesamowicie wyszukany dostaniesz dodatkowe soczyste premie. Myślisz Jezu przecież to nie dopuszczalne, nie martw się tu nie jesteś karany za swoje najdziksze poczynania, tu Cię tylko nagrodzą. Twoim celem w grze (poza cieszeniem się z tego co wpadnie Ci pod koła) jest poprowadzić samochód, ścigać się i dojść do ostatniej misji gry.
Gra została podzielona na 10 grup, a każda z nich składa się z trzech wyścigów i jednej misji. Każde ukończenie misji pozwala Ci na przejście do następnej grupy, w której odkryjesz nowe środowiska. W trakcie gry bardzo przydatne będzie zbieranie różnych chwilowych dopalaczy, przejeżdżając przez beczki, skrzynie, kanistry, kosze na śmieci itp. Nie ma jednak dymu bez ognia. W trakcie swoich eskapad po mieście, będziesz miał kontakty z innymi kierowcami, ścianami, latarniami, ludżmi oraz innymi obiektami Twój samochód będzie ulegał zniszczeniu. Nie martw się na zapas, możesz go naprawić w dowolnej chwili wyścigu, za zebrana kasę (kredyty). Im bardziej będziesz psuł, tym więcej będziesz płacił. To wszystko mogło by się tyczyć obu „Carmageddonów”, ale ponieważ autorzy nie spoczęli na laurach, teraz będzie o nowinkach w „Carmageddonie 2”:

  • Złomowanie – w trakcie gry jednoosobowej możesz zostać złomowany, a polega to na tym że dostaniesz się między ciężarówkę a ścianę. Kombinacja taka zrobi z ciebie „kanapkę”. Sztuką jest więc nie dać się złapać i można dokupić też dodatkowy pancerz.
  • Zakupy – na samym początku gry nie ma sklepu. Teraz można robić zakupy podczas wyścigu. Podział przedmiotów możliwych do kupna pozostał bez zmian : Armour, Power, Offensive.
  • Misje – gra podzielona jest na misie. Ukończenie powoduje przejście do następnej grupy wyścigów. Nowe środowisko i nowi „nieśmiertelni” do rozjeżdzania.
  • Dopalacze – w grze nie ma tylko przedmiotów do zebrania, które działały natychmiast. Można znależć takie które wykorzysta się w dowolnym momencie.

Moi drodzy teraz nie pozostaje mi już nic innego, jak zaprosić was za kółko i puścić na miasto. Co za ulga gdy możecie przejeżdżając pieszego, wyobrazić sobie swojego najgorszego wroga, i uśmiechnąć się delikatnie gdy on będzie znikał pod kołami. Rany byłbym zapomniał że niesamowitego klimatu tej grze dodaje muzyka. Są to wspaniałe starsze kawałki zespołu IRON MAIDEN.

Z mojej strony nie pozostaje nic innego jak gorąco was zachęcić do zakupu tych bardzo odbiegających od normy wyścigów. Teraz to na co czekacie, czyli ocena i wymagania sprzętowe.

Minimalne wymagania sprzętowe:
Procesor Pentium 166 MHz, CD Rom x8, 16MB Ram, WIN 95 lub 98,
karta grafiki zgodna z DirectX 6 i Direct 3D oraz 4Mb Ram.
Zalecane wymagania:
Procesor Pentium 200 MHz, CD Rom x 12, 32MB Ram, 3DFx,
Moment przerwy w wyścigu, trzeba obmyć auto z krwi i zdjąć te nerki ze zderzaka.