|  | 

Top stare gry

Echelon

Echelon
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Odkryj, Zbadaj i Zniszcz!

Witajcie! Dziś znów strategia czasu rzeczywistego. Mnoży się ich jak grzybów po deszczu ostatnimi czasy, a my dbamy byście się o nich dowiadywali pierwsi.

1. Wprowadzenie w konflikt…
Mieszkańcy odległej galaktyki świata Pierścienia utworzyli zaawansowane społeczeństwo. Udało im się wyeliminować wszelkie konflikty i żyli w spokoju i wzajemnym zrozumieniu. Wszelka broń jaka posiadano zniszczono lub ukryto na zapomnianych planetach.
Minęły setki lat i zatarła się pamięć o wszelkich wojnach i konfliktach. Planety świata Pierścieni stały się czystym rajem. Szczęście jednak nie trwało wiecznie. Pewnego dnia w zakresie radarów badających przestrzeń kosmiczna pojawiły się statki kosmiczne nieznanej cywilizacji. Znajdujące się na nich istoty nazywały siebie ludżmi. Mieszkańcy świata Pierścieni szybko przekonali się że już nie będzie spokoju.
Po zniszczeniu własnego domu ludzie udali się na podbój nieznanego Wszechświata. Zrobili niewolników ze wszystkich napotkanych cywilizacji, na jakie się natknęli, i podbili wszystkie planety, warte tego wysiłku. Gdziekolwiek się zjawili siali pożogę i śmierć, jednocześnie rabując wszystkie zasoby naturalne. Każdy podbity system otrzymywał swój numer. świat Pierścienia miał numer 63. Mieszkańcy planet świata Pierścienia wydawali się łatwym łupem. Nie walczyli od dawna i nie posiadali broni, natomiast mieli bogate złoża zasobów naturalnych. Wszystko szło gładko do momentu gdy mieszkańcy ostatniej planety systemu nie zdecydowali się sięgnąć po ukryta od wieków broń.
Wkrótce dowództwo ludzi stanęło przed problemem – dowodzone przez nie wojska i statki kosmiczne ginęły jeden po drugim, niszczone przez bronie, jakich nikt nigdy wcześniej nie widział. Wojna była krwawa i trwała długo, zakończyła się klęska ludzi. Zwycięstwo jednak nie było łatwe, a skutki dla mieszkańców świata Pierścieni były opłakane. Co więcej, razem z wydobytą z ukrycia bronią wróciły dawne niesnaski i żródła wzajemnej niechęci.
Nim minął rok wojna wróciła – tym razem jednak przeciwnik nie był obcy, przeciwnikiem stali się wczorajsi bracia i sprzymierzeńcy.

Twoja rola drogi graczu będzie polegała na wcielenie się w przywódcę jednej z trzech ras zamieszkujących świat Pierścieni i poprowadzenie jej przez pięć kolejnych misji do zwycięstwa. Zadania jakie będziesz musiał wypełnić, będą dopasowane do różnic kulturowych, celów i typów broni, jakimi dysponują wszystkie gatunki. Teraz w małym skrócie zapoznam was z rasami nim sięgniecie po grę „ECHELON”.

2. GATUNKI.

  1. ARUTHA – zamieszkują podziemne miasta na pustyniach Eshyl. Są inteligentni, nieprzewidywalni, zdradzieccy i bezlitośni. Ich celem jest wprowadzenie tyrani.
    Wymienię teraz budynki i pojazdy jakimi dysponować może w trakcie gry ten gatunek: Elektrownia (tworzy energię), Silosy (przechowywanie minerałów), Wiertnia (wydobywa ropę i minerały), Fabryka Pojazdów, Rafineria, Radar, Labolatorium, Kwatera Główna.
    Pojazdy: ścigacz, Czołg, Harpun, Ruchoma forteca, Wyrzutnia Rakiet, Kruszarka, Ciężarówka Rakietowa, Niszczyciel, Czołgacz.
  2. ERIINOWIE – zawsze miłowali pokój, nie rozwinęli zbyt technologii, ale maja zaawansowana naukę. Uważają się za najbardziej zaawansowane istoty w świecie Pierścienia. Ich celem jest przywrócenie pokoju jaki panował przed najazdem ludzi.
    Budynki: Wiatrownia, Zbiorniki, Zbieracz Minerałów, Fabryka Pojazdów, Czyszczalnia, Analizator, Ogród Nauki, Habitat.
    Pojazdy: Mały Poduszkowiec, Sztorm, Żmija, Czołg Antyinwazyjny, Nocny Błysk, Długa Ręka, LRM Proton, Zgniatacz, Skakacz.
  3. TRASKOWIE – pochodzą z ognistego Kulganu. Są twardzi, nieustępliwi, przywykli do niebezpieczeństwa, stwarzanego w ich domu przez nieustanna aktywność sejsmiczną. Znani są ze swej brutalności, siły i braku inteligencji. Cel maja prosty, wyniszczyć inne gatunki i zagrabić ich wiedze i dobytek.
    Budynki: Elektrownia Olejowa, Magazyn, Osuszacz, Fabryka Maszyn Bojowych, Młyn Flotacyjny, Posterunek Dowodzenia, Wieża Mądrości, Pałac.
    Pojazdy: Łazik Patrolowy, Firehawk, Bicz, Zgniatacz, Łazik Rakietowy, Rzeżnik, Maszyna Piekielna, Mech.

Nie pozostaje mi nic innego jak machnąć parę słów sumujących. Jak na strategie czasu rzeczywistego przystało musisz budować, produkować i dążyć do ostatecznego zwycięstwa. Firma Arena Games w swojej grze „ECHELON” daje ci to wszystko co na dobrego RTS przypada.
Grafika w grze jest bardzo dobrze wykonana, pojazdy różnych ras różnią się od siebie w znaczący sposób, budynki także. Misje jakie są do wykonania też są bardzo urozmaicone i daje to nam przyjemność spróbowania się każdą z ras, w 15 różnych levelach.
Oprawa dżwiękowo – muzyczna też niczego sobie. Uważam że gra jest warta polecenia każdemu kto ma ochotę na dobra strategię. Nie zajmie może ona wam poziomem trudności kilku nocy, ale mimo tego warto sięgnąć po ten produkt, którego wyłącznym dystrybutorem w Polsce jest firma MarkSoft.

Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor Pentium 100 MHz, 16MB Ram, CD Rom x6, WIN 95/98
zalecane: Procesor Pentium 166 MHz, 32MB Ram.

echelon

ABOUT THE AUTHOR

Podobne wpisy:

  • Enemy Engaged: Comanche vs. Hokum

    Enemy Engaged: Comanche vs. Hokum

    Rynek symulatorów przez duże „S” jest notorycznie zaniedbywany przez producentów. O ile symulatory samolotów są szeroko reprezentowane i praktycznie co około pół roku na rynku pojawia się mniej lub bardziej udany produkt, o tyle pozostałe dziedziny symulacji są traktowane po macoszemu. Z jednej strony można zrozumieć taki stan rzeczy, bo przecież produkcja dobrego symulatora pochłania

  • Emergency fighters for life

    Emergency fighters for life

    „Zabijać, ranić, niszczyć… wystarczy. Czas uratować komuś życie!” To hasło widnieje na reklamówce Emergency fighters for life, pomysł bardzo ciekawy, od razu zainteresowałam się tą grą. Po instalacji – zajmuje 45 MB na dysku – rozpoczęłam – przeciętne demko i pierwsze zadanie. Na początku niektórych misji występuje krótka wstawka filmowa(renderowane sekwencje filmowe) ukazują jak doszło