|  | 

Stare gry do pobrania

Deadlock II -Shrine Wars

Deadlock II -Shrine Wars
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Witam jak zwykle gorąco i pozdrawiam wszystkich miłośników gier strategicznych i nie tylko. Postaram się zachęcić was do najnowszej gry strategicznej, wydanej na nasz rynek przez IPS C.G., czyli Deadlock II. Tak więc zaczynajmy.

Część pierwsza – Poszukiwania XYNTHRY

1. Impas na Galliusie IV.
Mieszkalne planety są w tym zakątku galaktyki raczej rzadkością. Wiele światów cierpi na przeludnienie i aż kipi od problemów społecznych i epidemii, na które już dawno miano wynależć lekarstwo doskonałe. Wiedząc to łatwo zrozumieć, czemu runiczny głaz Kesing wzbudził aż takie zainteresowanie. Gdy dwie połówki tego przedmiotu wskazały na podobny do Ziemi glob na orbicie Galliusa, wszystkie badające kosmos rasy wysłały nań statki kolonizacyjne. Niemal momentalnie nad pokrytym bujną roślinnością Galliusem IV wybuchł między nimi konflikt, a ich agresywne nastawienie przeciwko sobie, zagroziło nawet zniszczeniem planety! Gdyby niezawarta wtedy konwencja z Galliusa IV, cała ta awantura mogła by mieć niewybaczalne skutki.

2.Nieoczekiwane formy życia.
Na Galliusie IV było coś więcej niż tylko atmosfera nadająca się do oddychania. Zamieszkiwali na niej tubylcy, którzy nigdy nie zajmowali się podróżowaniem w kosmos. Poza tym znajdowały się tam relikwiarze. Przybyłe rasy myślały początkowo, że były one dziełem tubylców, gdyż na wszystkich wyryte były ich podobizny. Część z tych znaków pasowała jednak do symboli zawartych na głazie Kesing. Znaczyło by to że relikwiarze posiadane przez tubylców muszą mieć tysiące lat! A to z kolei zmuszało do zadania sobie prowokującego pytania. Jeśli relikwiarze są tak stare, dlaczego nie rozpadły się w pyl wieki temu?
Sondując znalezione relikwiarze, naukowcy odpowiedzieli tylko na część pytania. Pod fasadami z kamienia znależli oni organiczne wnętrze. Relikwiarze były żywymi, choć pozbawionymi inteligencji, biologicznymi strukturami!

3.Skirineenowie dokonują transakcji.
Rozpoczął się powolny i uciążliwy proces oddzielania hieroglifów starożytnych od tubylczych. Badania trwały wiele miesięcy, a po ich ukończeniu uzyskano niekompletny i zamazany obraz przeszłości. Znaleziono wyrywkowe informacje o bardzo zaawansowanej cywilizacji stosującej potężne i mityczne technologie. Natomiast najbardziej ekscytującym odkryciem była ciągle aktualna mapa Ciemnej Chmury, takiej mapy nie widziano jeszcze nigdy.
Niektóre z planet na tej mapie były oznaczone symbolem powietrza, co oznaczało że nadają się do życia. W samym środku Ciemnej Chmury znajdowała się pojedyncza planeta, enigmatycznie nazwana Xynthrą. Starożytni nadali jej niemal boskie znaczenie, twierdząc że ktokolwiek posiadał by władzę nad ta planetą, byłby w stanie wyprzedzić technologicznie wszystkie inne rasy znajdujące się w kosmosie.
Naukowcy, którzy dokonali tego odkrycia, starali się utrzymać je w całkowitej tajemnicy. Planowali jedynie wysłanie ekspedycji na własną rękę. Na ich nieszczęście, jeden zamaskowany statek Skirineenów znajdujący się na orbicie Galliusa IV, dzięki urządzeniom szpiegowskim przechwycił wyniki badań, w tym mapę Ciemnej Chmury.
Kontaktując się w tajemnicy z przywódcami wszystkich siedmiu największych ras, Skirineenowie zaoferowali im tajemnice odkryte dzięki relikwiarzom. Od każdego przywódcy rasy zażądali bardzo wysokiej sumy zapewniając że będzie jedynym posiadaczem tej informacji.

4.W Chmurze.
Gdy wszystkie rasy poznały już położenie Xynthry, kosmiczne trasy zapełniły się statkami. Było to oczywiste że wszyscy przygotowywali się do wyprawy na tereny Ciemnej Chmury. Na jej granicach co chwila dochodziło do potyczek. Żadna rasa nie pozwalała innym na wejście do Ciemnej Chmury, co spowodowało kolejny międzygwiezdny konflikt.
Z powodu zaistniałych wypadków Tolnanie zorganizowali na Galliusie IV konferencję z udziałem wszystkich przywódców politycznych. Wspólnie uzgodniliśmy rozszerzenie konwencji, które zostało ogłoszone pod nazwą paktu Xynthry. Dodatkowa klauzula chroni wszystkie relikwiarze, które będą odkrywane na planetach wewnątrz Ciemnej Chmury.
Ciemna Chmura dotychczas bardzo rzadko bywała celem wypraw, ze względu na trudności w poruszaniu się w tym zakątku kosmosu. Gdyby jednak zakładać stacje na dających się do zamieszkania planetach, można by wreszcie dotrzeć do Xynthry i odkryć jej wszystkie tajemnice.

5.Pakt Xynthry.
Ponieważ naszym głównym celem jest zbadanie Ciemnej Chmury i znajdujących się tam starożytnych relikwiarzy, należy przestrzegać specjalnych przepisów. Każda kolonia, która znajdzie lub opanuje z góry uzgodnioną ilość relikwiarzy, stanie się posiadaczem planety. Jak to zostało postanowione w konwencji z Galliusa IV, dla osiągnięcia tego celu można bez żadnych ograniczeń korzystać z broni i technologii. Niszczenie relikwiarzy jest surowo zabronione.

A więc przyszły wodzu koloni naświetliłem Ci ogólnie wydarzenia które doprowadziły Ciebie i innych wodzów do podjęcia ryzykownej podróży na XYNTHRĘ!

Część druga – Rasy

Postaram Ci przyszły wodzu przedstawić w wielkim skrócie rasy którymi przyjdzie Ci pokierować.

RASA CHCH-T – wysoka rozrodczość, jednostki wojskowe słabe lecz szybkie, samoloty tej rasy są lepsze od innych ras, szybko produkują jednostki wojskowe, wolno opracowywują nowe technologie, potrafią kraść zasoby z cudzych terytoriów.
RASA CYTHOWIE – można ich gnieść podatkami, nigdy nie są nieszczęśliwi, nie potrzebują dużo żywności, mogą zadawać ciosy psychotroniczne, zwiadowcy tej rasy potrafią zatruć ziemię.
LUDZIE – czerpią zyski z handlu i podatków, najniższe koszty transportu, piechota ma moc podwojenia ataku, koszty utrzymania jednostek są dwukrotnie wyższe niż u innych ras, podatni na intrygi.
RASA MAUGOWIE – błyskawicznie tworzą zaawansowane technologicznie budynki i jednostki, destylują większe ilości metalu niż inni, zwiadowcy potrafią kraść technologie i przeprowadzać sabotaż budynków, cierpią na różne przypadłości psychiczne, doskonale wyłapują szpiegów, piechota ma niskie zdolności defensywne.
RASA RE’LU – zdolności telepatyczne, zwiadowcy potrafią rujnować morale wroga, mogą przejąć kontrolę nad umysłem, jednostki wojskowe tej rasy są relatywnie słabsze od innych ras.
RASA TARTHOWIE – monstra pola walki, jednostki morskie słabsze od innych ras, doskonali w ofensywie i defensywie, posiadają rozkaz Juggernaut który natychmiast rujnuje budynki przeciwnika, wielki apetyt, farmy przodujące w produkcji żywności, zwiadowcy są kiepskimi szpiegami przez co są często łapani.
RASA UVA MOSK – wytwarzają więcej zasobów naturalnych, wszystkie jednostki potrafią szpiegować i wykrywać szpiegów, jednostki są tanie w utrzymaniu, płacą niższe podatki od innych ras.
RASA SKIRINEENOWIE – to jedyna rasa którą nie zagrasz, lecz jeżeli czegoś potrzebujesz ci handlarze czarnego rynku na pewno będą to mieli.

Część Trzeci – Podsumowanie i Ocena.

Napisałem już tak wiele, że nie trzeba was chyba specjalnie zachęcać do sięgnięcia po grę Deadlock II. Lecz parę słów jest tu jeszcze wskazane. Mamy tu do czynienia z doskonałą strategią turową, z doskonale dopracowaną grafiką i oprawą muzyczną. Jak na strategię przystało nasze misje polegają na odwiecznym schemacie zbuduj, rozwiń i wykończ przeciwnika. Należy jednak dodać że nowością jest wybór strategii – militarna eliminacja bądż pokojowy rozwój. Żeby już was nie zanudzać powiem tylko, że Deadlock II: Shirine Wars to interesująca gra, z udanym scenariuszem, duża miodność tego produktu gwarantuje mu z powodzeniem w naszej punktacji 8/10. Dlatego wszystkim miłośnikom gwiezdnej eskalacji gorąco polecam.
Na zakończenie podam wam min. wymagania sprzętowe: Procesor Pentium 90, grafika SVGA, 16MB Ram, 4x CD – Rom, WIN 95.

deadlock-ii-shrine-wars

ABOUT THE AUTHOR

Podobne wpisy:

  • Delta Force

    Delta Force

    Peru, Indonezja, Czad, Uzbekistan i Nowa Ziemia. Pustynia, dżungla, lodowe pustkowia. Wszędzie tam gdzie potrzebne są chirurgiczne ciecia, wszędzie gdzie problemu nie zażegnają działa Abramsów, lub rakiety Apaczy – posyłani są oni. Elita najpotężniejszej armii świata. Oddziały Delta. Chcąc zarobić trochę kaski, a nam dać możliwość wcielenia się w członka takiego oddziału, firma Novalogic wysiadła

  • DethKarz

    DethKarz

    Droga. Zwyczajna droga. Taka, jaką widziałeś setki razy. Przechodząc przez nią. Jadąc nią. Kawałek ziemi, odpowiednio utwardzonej i pokrytej asfaltem. Ale zaraz, zaraz, coś jest nie tak. Tutaj przecież nie ma ziemi – zastąpiła je metalowa konstrukcja. Konstrukcja lekka i wytrzymała. Pobocza też nie ma. Oj, coś zaczyna mi się kręcić w głowie. Ciekawe czy